lunes, 16 de febrero de 2015

Entevista a Beatriz Ruiz
Es defineix com a amant de la poesía entre altres coses




1.- Has fet teatre. Voldríem saber quan de temps fa que en fas.


Es podria dir que fa 12 anys.


2.- Explica’ns la teva experiència en el món del teatre.


La meva experiència té de bona i de dolenta.


Diguem, que no va ser la meva etapa predilecta.


Vaig tenir molts entrebancs, i que no em deixaven ser com era.


No era natural, no era la Bea que tots coneixem.


Va ser la meva part fosca : l'orgull, la supèrbia i les ganes de ser important. Feien que jo fos un altre. Això no vol dir que se’m doni malament, al contrari. Molts exercicis que vaig fer, m' han fet servir per tornar-me més forta. Encara m' en recordo, d' un exercici que vaig fer.


Era que ens teníem d' imaginar que estàvem tancats en un ascensor, la situació que vem fer era horrible. Uns papers eren: el claustrofòbic, un que arribava tard, un altre que es desmaiava. A mi em va tocar el de tonta que cridava.


Això em va fer adonar, què és molt difícil el món de l' espectacle, i no sabem com actuar en diferents situacions.


3.- Quina es la millor manera de expressar-te, ballant, escrivint poesia o fer teatre?


Per mi la millor manera d' expressar-me és infinita. La sensibilitat és fonamental, per una persona, per un mateix. Podria dir fer poesia, ballar, fer teatre o simplement fer fotografia. El que compte és l' art, no l' expressió que et surt al moment.


Si fins i tot, he llegit poesia d' altres autors al Parlament o a la Generalitat.


4.- En el teatre, Quins artistes has conegut?


Quins vols que et digui els mestres que he tingut o als companys que han estat amb mi? Perquè em podria expandir-me i molt.


5.- Pel que sé, escrius poesia des de fa temps i ho comparteixes amb una revista digital anomenada exit21 i ara en aquests moments al bloc de Culturízate. Si poguessis escollir un bloc en quina escolliries i perquè?


Jo estaria en un entremig. Valoro molt exit21 i també les feines que fan i en Culturízate entres ràpidament en el món de l’art i de la cultura.


Es molt difícil decidir un bloc, com son aquests dos. Son dos revistes que son totalment diferents: una per formar-te com a periodista de la Fundació Catalana de la Síndrome de Down i et deixen publicar el que vulguis, encara que Culturízate pel que he vist feu entrevistes, fotografies… Està fet amb un altra pasta. Els dos aporten molt a la societat.




6.- Parlem dels teus poemes. Amb que t' inspires?


En tot!!!! Sigui a la ciutat, poble, mar, natura o amor.
També faig de nostàlgics, perquè m' en recordo de la tardor.
Una estació de l' any, que m' encanta.


 


Els arbres secs, les fulles cauen;


les flors es panseixen


mentre el terra és torna fosc,


lluent entre pedres


i de roques


creant la molsa i l' oreig.


 


7.- Si tinguessis que escollir una sola afició, quina escolliries?


És difícil. M' agraden moltes coses que faig. Podria dir l' equitació, la natació sigui creada per mi o normal, el ball, el cinema, la fotografia, les flors, la comunicació, el submarinisme.


Amb quina em quedaria, no ho sé. Ni m' ho he plantejat.


 
8.- Consideres que les flors ballen?


Bona pregunta. Et podria contestar que anessis a un camp de gira-sols o roselles quan hi ha vent. Hi tant que ballen algunes si, unes altres no. Això depèn si vas a la natura, a camp o prat obert.
 


9.- Les flors són molt maques, em podries dir quina és la flor que més t' agrada?


D' aquàtiques em quedo amb el nenúfar, i de vida terrestre amb la margarida. No sé perquè, però m' agraden molt. Suposo que la margarida per jugar amb els pètals i la seva simbologia. La innocència. El Nenúfar, el nom científic és el Nelumbo. El significat del nenúfar és el cercle vital de Càncer i la manera del caràcter i del seu comportament. Quan està en un riu, i a plena vida. Pel matí s' obre a plena llum i per la nit és tanca. Deixant impregnat el seu aroma natural.


També té la seva mitologia, quan les nimfes és banyaven. És deia que era mortal, si el donaves de menjar a un home. Ja que feia que tinguessis al·lucinacions, deixant a les mans de les pròpies deesses de l’ aigua en els estancs. Suposo que per això, li van posar a la família de nimphaceaes.


 
10.- També t' agrada ballar. Quin tipus de ball acostumes a ballar i quin t' agrada més?


A veure, a mi m' agrada molt el ball espanyol, i estava acostumada a ballar-ho. Però quan vaig conèixer que existia el ball contemporani, em costava d' acceptar-ho. Ara fa dos anys que ho faig i també m' agrada, perquè crees amb tot el cos.


Llavors no sé, per on tirar. Els dos m' encanten i tenen el seu encant i el seu art d' expressar.



1 comentario: